JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Växeltelefonister

Arbetsbeskrivning

Vår växel har kund-/serviceavtal med flera av domstolarna i vårt område. Arbetet består huvudsakligen av att koppla/förmedla telefonsamtal till rätt person, men även att i våra verksamhetssystem söka och lämna svar på förfrågningar från inringande.

Växeln avlastar även i möjligaste mån de övriga avdelningarna/kanslierna genom att t.ex. skicka ut domar och annat offentligt material som efterfrågas av allmänheten.


Kvalifikationer

Vi vill att du har gymnasieutbildning eller motsvarande. Du ska ha god datorvana och kunna uttrycka dig väl på svenska, engelska och gärna ytterligare ett språk.

För att öka flexibiliteten och göra arbetsuppgifterna än mer intressanta och meningsfulla för personalen i telefonväxeln, har ett arbete påbörjats med att utbyta arbetsmoment med vår serviceavdelning, där då t ex målregistrering, expediering, reception m.m. kan komma att bli aktuellt. Vi ser därför att det är viktigt att du har en god administrativ förmåga och ett intresse av att utveckla dina kunskaper inom området.

Du är domstolens ansikte utåt och ofta den första och ibland enda kontakt allmänheten har med en domstol. Du ska vara van vid att ge ett gott bemötande både internt och externt, ha mycket hög serviceanda och en bra kommunikativ förmåga, även vid hög arbetsbelastning. Det är även viktigt att du är noggrann.

Då du arbetar i en mindre grupp ställer detta krav på samarbetsförmåga och prestigelöshet. Tingsrätten eftersträvar att ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning samt mångfald avseende ålder, etnisk och kulturell bakgrund kan tillföra verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper vid tillsättningen av denna tjänst.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
6 månader eller längre
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2017-12-01
eller enligt överenskommelse.

Antal platser: En eller flera
Lön: Månadslön


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-11-19
Arbetsgivarens referensnummer: 160/2017
Ansök här


Kontakt

Anette Ehnberg
Chef för växel och arkiv
031-7011362
anette.ehnberg@dom.se

Annelie Svedby
ST
031-7011394


Övrigt

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Om Göteborgs tingsrätt

Göteborgs tingsrätt är en av Sveriges största tingsrätter med ca 230 medarbetare. Vår ambition är att mål och ärenden ska handläggas på ett rättssäkert och effektivt sätt samt att verksamheten ska ha ett högt förtroende hos allmänheten. Arbetet hos oss är betydelsefullt och fyller en av samhällets viktigaste funktioner.

Tingsrätten finns i moderna lokaler vid Ullevi i centrala Göteborg och strävar efter att vara en öppen och modern arbetsplats med engagerade medarbetare. På domstolen pågår ständigt ett arbete med att utveckla verksamheten. På tingsrätten finns fyra dömande avdelningar och en administrativ avdelning där växeln ingår.